wtorek, 24 stycznia 2012

Tarta z porami



Ciasto: 
- 2 szklanki mąki
- sól
- miękkie masło
- ciepła woda
- 1 żółtko


Wyrabiamy ciasto - ja zawsze robię to rękami - aż składniki się połączą i wstawiamy ciasto do lodówki na 30-40 min.


Farsz: 
- 4-5 porów
- 1 cebula dymka
- szynka, kiełbaska, lub " sprzątanie lodówki"
- masło
- gałka muszkatołowa
- sól
- pieprz
- ostra papryka


Pory kroimy i koniecznie smażymy na maśle, tak żeby zmiękły a nie przypaliły się. Lekko je podduszamy i przyprawiamy.


Ciasto wałkujemy i układamy w naczyniu do tarty. Nakłuwamy widelcem i wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 20 min.


W tym czasie szykujemy:
- starty żółty ser
- śmietana 1 szklanka (12%)
- 4 jajka
- ząbek czosnku
Wszystko razem mieszamy na gładką masę.


Ciasto wyjmujemy z piekarnika, układamy pory, ewentualnie szynkę itp i zalewamy masą, wierzch możemy posypac także odrobiną parmezanu, lub żółtego sera. całośc wkładamy do piekarnika (nadal 180 st) na 35 min.
Ja zrobiłam wersję z kiełbaską i bez. Obydwie równie dobre.
Oczywiście znaleziony przepis w starych szpargałach nie do końca do mnie przemawiał, toteż musiałam go nieco ulepszyc po swojemu.
Smacznego!

Program oszczędnościowy - w toku :)
Drzwi osadzone, parapety także. Czekamy na niespodziewany napływ gotówki, aby kącik z wieszakami i ławą  zrealizowac. Ale aż tylu Nas nie mieszka, żeby stos kurtek gromadził się przy drzwiach.

Z racji zmiany funkcji pokoju na pracownię, nie możemy dotrzec do optymalnego ustawienia i tak biegamy ze stołem, regałami, kwiatem...
Ale co się odwlecze...

11 komentarzy:

  1. Ale tu u ciebie smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmmm wygląda smakowicie :-)
    pozwolę sobie kiedyś wypróbować Twój przepis :-)
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. smacznego :)też kiedyś wypróbuję :) (np. jak się w końcu dorobię foremek do tart, bo takiego ustrojstwa akurat nie posiadam). I niech Ci gotówka wartką rzeką popłynie do portfela, a nie z niego :D. uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję kochana, a może i naczynie do Ciebie przyleci?;)

      Usuń
  4. W zyciu nie robiłam tarty chociaż od lat mam na nia ochote a ta wyglada tak apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, prostę i bardzo smaczne, a wariacji na jej temat jest milion:D

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...