sobota, 14 stycznia 2012

Chleb z suszonymi pomidorami.

Jakiś czas temu upiekłam swój pierwszy chleb, ale nie wyszedł tak jak tego oczekiwałam. Osobiście mi nie smakował.
W zeszłym tygodniu postanowiłam upiec kolejny, z innego przepisu, z racji braku pieczywa na kolację.


Nie mając wszystkich składników postanowiłam zmiksowac 2 znalezione przepisy. I tak...

Zaczyn drożdżowy:
- pół kostki drożdży
- 1,5 szklanki mąki chlebowej typ 720 (ja miałam tylko typ 500)
- szklanka ciepłej wody


Powinien stac w cieple, przykryty 10-12h. Mój stał tylko 7h.

Do zaczynu wrzucic:
- 1,5 szklanki mąki
- 0,4 szklanki oliwy z oliwek
- 2 łyżeczki soli
- niepełna szklanka ciepłej wody
- otręby
- pestki dyni
- pomidory suszone pokrojone w mała kosteczkę (ja miałam w zalewie z oliwy).


Wszystko wymieszac razem, pozostawic do wyrośnięcia. Kiedy podwoi swoją objętośc, przełożyc do keksówki wysmarowanej tłuszczem i posypanej otrębami. Znów pozostawic aby trochę urosło. 
Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni, 45 min.


Wyszedł pyszniutki, nie za suchy i szybko musiałam zrobic zdjęcia bo znikał w zastraszającym tempie. I zdjęcie kiepskie, ale niestety u mnie brak zdolności do fotografowania jedzenia:/

12 komentarzy:

  1. Wygląda apetycznie;) Z pewnością go zrobię...jutro;):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mhm, wygląda bardzo apetycznie. na pewno wypróbuje twój autorski przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. popieram, wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja właśnie czekam aż wyrośnie żytni zaczyn na chlebek.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie "dojrzałam" do zrobienia własnego zaczynu:)

      Usuń
  5. Ja też lubię improwizować przy składnikach, właściwie to tzrymam się tylko ściśle jeśli chodzi o zaczyn, ale ja odkąd spróbowałam na tym prawdziwym , który stoi kilka dni , nie robię już na drożdżach...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. to coś dla mnie! uwielbiam suszone pomidory! :)
    Dzięki za ten przepis :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Z suszonymi pomidorami -ciekawe:). Do tego jeszcze masełko i pychotka;).
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszedł taki dobry, że masełka nie zdąrzyłam wyjąc:)
      Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...